Dash | Follow

عائشة كيدال


Catatan dan penulisan ini bukan kerana nama. Nama tidak menjamin Redha Rabbuna. Penulisan ini bukan kerana harta. Lagilah harta tidak menjamin ke syurga. Bukan juga kerana terpaksa. Memaksa itu bukan sifatnya Habibullah. Ini bukan kerana sesiapa, kerana sesiapa bukan ghoyah utama. Penulisan ini hanyalah kerana Allah kerana redha-Nya adalah kunci kejayaan dunia. Gerbang menuju ke Jannah



owner stuff VVIP Back


JANGAN memandang aku seperti MALAIKAT , jika aku melakukan kesilapan , kamu menghina aku seperti SYAITAN , sedangkan aku manusia biasa sama seperti KAMU. .





.


Erti Kenalan, Kawan, Sahabat







Kenalan
Golongan yang kita sekadar kenal dan bertegur sapa sahaja. Paling tidak pun,hanya minum di kedai mamak sekali sekala. Ramaikan Golongan ini di sekitar kamu.

Kawan
Golongan ini agak rapat dengan kita. Kita biasa menghabiskan masa bersama. Hadkan golongan ini kerana kita perlu bijak memilih yang sesuai dan tidak membawa kita arah yang lebih teruk.

Sahabat
Golongan ini paling rapat dan tahu segalanya mengenai kita. Kadang-kadang kita bawa dia ke rumah dan menganggap seperti sebuah keluarga. Ini yang paling sedikit dan pastikan telah ditapis sebaik mungkin dan melepasi kedua-dua golongan di atas.







Post a Comment